user

CRIANÇA

En la foscor de les caves, protegides de la llum, amb humitat i temperatura constant, es produeix el miracle: els llevats i sucre es transformen en carbònic i alcohol dins de botella, i neixen lenta i pacientment les fines bombolles que es transformaran en un cava complex i excepcional.

Elaborem exclusivament RESERVA i GRAN RESERVA perque només les llargues criançes aporten la complexitat del bouquet i la fina integració del carbònic en cada botella.

DESGORJ: EL FINAL DE LA CRIANÇA


Després d’anys de criança, els llevats han format el seu postit. Son les mares del vi, que treiem en el desdorj perquè cada botella quede perfectament neta. Es el moment final en que s’obre la botella, s’expulsen les mares, i es coloca el tap de suro definitiu a la mateixa ampolla que arriberà així a la taula de cada consumidor.

Totes les botelles AGUSTI TORELLO MATA llevan com a lot, la data de desforj: es la informació imprescindible para saber quan s’ha acabat la criança de l’ampolla dins les caves. L’etiqueta ens dirà l’any de verema, la data del degorj ens dirà quants anys de criança té el Cava. En definitiva, el seu millor moment per gaudir-lo.

CRIANZA


En la profundidad de las cavas, protegidas de la luz, con una humedad y temperatura constantes, se produce el milagro: en cada botella nacerán lenta y pacientemente las finas burbujas que se transforman en un cava complejo y excepcional. 

Elaboramos exclusivamente RESERVA y GRAN RESERVA porque solo las largas crianzas aportan la complejidad del bouquet y la fina integración del carbónico en cada botella.

DEGÜELLE: EL FIN DE LA CRIANZA


Tras años de crianza, las levaduras han formado su poso. Son las madres del vino, las lías que tendremos que eliminar en el degüelle para que cada botella quede perfectamente limpia. Es el momento final en que se descorcha la botella y se cierra con el tapón de corcho definitivo y de este modo llegaran cava y vino a la mesa de cada consumidor.

Todas las botellas AGUSTI TORELLO MATA llevan como lote la fecha de degüelle: es la información imprescindible para conocer el momento en que ha finalizado la crianza en la bodega. La etiqueta nos dirá el año de cosecha, la fecha de degüelle, y cuántos años de crianza tiene el Cava. En definitiva, su mejor momento para disfrutarlo.